Üdvözöllek a gasztroblogomon! Kellemes időtöltést és nézelődést! Becca

2011. szeptember 24., szombat

Feketeerdő torta

Ez a kis szépség a másik délelőtt díszített torta... Ennél nagyon furdalja az oldalamat a kíváncsiság, hogy milyenre sikerült belülről! :) De ezt már sajna nem fogom megtudni, mert már elvitték, és kedves ismerőseink fogják felvágni és megenni...

Ez kicsivel nagyobbacska, mint a másik torta, ez a közepes méretű tortaformámmal készült (így sülhettek egyszerre a zsúrtortával...). Egyébként 3 tortaformám van: egy 26 cm átmérőjű, egy 24 cm-es, és egy kicsike, 18-as (ez a zsúrtorta).


A belsejét olyan szisztémával csináltam, hogy a szeletelésnél hasonló legyen, mint a sakk-minta... Paint-ben lerajzoltam, hogyan is készült a tölteléke (a vörös a meggyes töltelék, a fehér a tejszínhab):

Feketeerdő torta:

Piskóta: 6 tojásos kakaós vizespiskóta (receptjét lásd itt: PISKÓTA, azon belül is a receptnél, a végefelé) Csak arra ügyelj, hogy az arányok is növekednek! 6 tojáshoz 3 ek. víz, 8 ek. cukor, 1 van. cukor, 5 ek. liszt, 2 ek. étkezési keményítő, 2 ek. keserű kakaópor, 2/3 sütőpor

Meggyes krém: 
1 üveg (bolti) magozott meggybefőtt, 1 csomag vaníliás pudingpor, 1-2 ek. cukor, csipet fahéj.
A meggyet lecsepegtetjük szűrőn, felfogjuk a levét, és főzünk belőle pudingot. (Tej helyett befőttlevet használunk, de ugyanúgy készül, mint a mezei puding.) Összekeverjük a meggyel, és a fahéjjal, hűlni hagyjuk.

A kihűlt piskótát 3 felé vágjuk, és a fenti paint-es kép alapján betöltjük a tölteléket. Én a meggyeset kiskanállal rakosgattam rá, a tejszínt meg habzsákból nyomtam. Kb. 1,5 dl felvert tejszín ment bele. Plusz még kellett a díszítéséhez is kb. 2 dl-nyi.


A szélét bevontam csokidarával ("egérkakival") :D, mégpedig oly módon, hogy fogtam bal tenyeremmel a tortát az aljánál, egy tálca fölé tartottam alacsonyan, és egy másik tálból pedig finoman dobáltam rá a jobb kezemmel a csokidarát... Ami lepotyogott, azt felfogta a tálca. Összegyűjtöttem, és ismét szórtam az oldalára, közben forgattam, amíg körbe nem értem.

A tetejét elosztottam 12 részre, habrózsákat nyomtam rá. 12 szem meggyet kivettem a befőttesüvegből, jól lecsepegtettem, több szalvéta közé tettem, forgattam, hogy felszívja a nedvességet róla (különben beszínezné maga alatt a tejszínhabot, és az nem mutatna valami jól).

A spaklis módszerrel (a Milka tortánál már kifejtettem bővebben az előző bejegyzésemben) készítettem a torta közepére a csokit. Ez sima derby márkájú étcsoki volt, kb. 60 g-nyi, 1/2 ek. étolajjal.






13 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon jól néz ki guszta! Így elolvasva egy kicsit számom az a krém pakolás bogyolult, de majd átnézem még! Ezt a krémet ismerem meggylével csak nem vaníliapudingot szoktam hanem epret, de nagyon finom! Nagyon finom lehet ez a torta!:)

Bianka írta...

Nagyon szép lett

Jutka írta...

Gyönyörű és guszta nagyon!

marisz57 írta...

Nagyon ügyes vagy!

Unknown írta...

Köszönöm szépen Lányok!!!! :) Nagyon jól esik az elismerés! :P

tejszínhab írta...

Szia Becca! Látom, te is inkább tejszínes tortákat részesíted előnyben, csodaszépek a munkáid :) Rendszeres olvasód leszek, ha nem baj :) Ha gondolod, nézz be Te is hozzám :)

Névtelen írta...

Éppen ezt a torta receptet kerestem és el is készítem Nagyon jó az oldalad imádok rajta böngészni további sok sikert!

Kreatív konyha írta...

Becca! Nagyon tetszik az oldalad! Sok ötletes dolgot találtam nálad! Tetszenek a torták (különösen a Barbis torták), de a malackás falatkák is jópofák. Majd még jövök :)

marisz57 írta...

Kedves Mónika!
Légyszíves nézz be hozzám, egy díjat szeretnék átadni.

Névtelen írta...

ELKÉSZÍTETTEM ÉN IS NAGYON FINOM LETT!

Névtelen írta...

Szia Becca, kérlek segíts a hozzávalók arányában. Nekem 24 cm-es tortaformám van, abban szeretném megsütni a hétvégén. Szerinted ezzel a hozzávalói mennyiséggel is beletehetem, vagy duplájára kellene emelnem mindenből az adagolást? Még nem sütöttem tortát, de szívesen kipróbálnám, ráadásul szülinapra egyből. Köszönöm válaszod előre is! üdvözlettel, Margó

Névtelen írta...

Mi az a "recik" és a "cerimester"? Ennyire azért ne spóroljunk már!

Névtelen írta...

Mekkora torta formában sült ez? 24-es?

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...