Üdvözöllek a gasztroblogomon! Kellemes időtöltést és nézelődést! Becca

2010. október 31., vasárnap

Raffaello golyó

A következő süti, amit az Éviék esküvőjére csináltunk tesóval, a "rafigolyó". Általában úgy szokott lenni, hogy én megcsinálom a masszát, ő meg meggyúrja a golyókat. Szegény, legutóbb megszenvedett rendesen a mandulákkal, mert én előző este beraktam forró vízbe a héjas mandulát, de nem hántottam le a héját, másnapra megszáradt, és szegénykém kiskéssel kapargatta le! :D Bocs hugi, hogy megszenvedtél vele! :D (egyébként vízzel érintkezvén azonnal lejön)
Mellesleg nagyon sokszor szoktunk csinálni, gyorsan megvan, sokáig eláll, finom, és csak egy falatnyi.


Raffaello golyó (nagyon sok helyen fellelhető az Interneten a recept, kisebb eltérésekkel)

Hozzávalók: 30 dkg kókuszreszelék, 25 dkg cukor, 1 van. cukor, 30 dkg tejpor, 25 dkg margarin vagy vaj, 2 dl víz, 10-15 dkg mandula (hántolt:), kókuszreszelék a hempergetéshez, papírkapszli (elhagyható)

A cukrokból és a vízből szirupot főzök, hozzáadom a margarint, belekeverem a tejport és a kókuszt, majd hagyom teljesen kihűlni (érdemes előző este megcsinálni). Golyókat formázok, a közepébe 1-1 szem egész mandulát rejtek, kókuszreszelékbe hempergetem.


Mandula hántolása: kis edénykébe felteszek vizet forrni, majd beledobom 1-2 percre a héjas mandulát. Leöntöm a vizet, és könnyedén le lehet dörzsölni a héját. :)

6 megjegyzés:

Edó írta...

Mi is nagyon szeretjük!Jaj de régen ettem már..egyébként én mogyoróval szoktam,úgy is isteni.

Juci írta...

Igen , ez a jó recept!
Mi is imádjuk!
Mindig dupla adag készül belőle!

Névtelen írta...

köszönöm szépen :) isteni lett! nagyon vagytok csajok:)

Névtelen írta...

ha esetleg 1-szem meggyet tennék a mandula helyett?

ivó írta...

mi is így ismerjük a receptet! nekem csak az a bajoom vele,hogy túlságosan is édes! bár én szeretem a töményédes dolgokat! :)

Névtelen írta...

Kedves Becca!

Nagyon tetszik a raffaello recepted:)
Szeretném megkérdezni,hogy meddig lehet tárolni a golyókat, időtakarékosságból gondoltam elkészítem a mai napon,szerinted eláll a karácsonyi ünnepek alatt:))nem keményedik meg? köszi Anikó

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...