Üdvözöllek a gasztroblogomon! Kellemes időtöltést és nézelődést! Becca

2011. szeptember 24., szombat

Milkatorta

Tegnap és ma délelőtt megrendelésre készült nálunk két kis cuki torta. Az egyik ez a kis zsúrtorta volt, Milka csoki ízesítéssel! :P Nyámi... 
A piskótája kakaós, a krémje csokis - egy gondolatnyi tejszínnel -, nem mondanám, hogy diétásra sikeredett! :) A díszítésben szabad kezet kaptam, már rá is fért a lelkemre egy kis kreatívkodás, maga a tortadíszítés! Nem is kapkodtam el, ráérősen kidíszítettem még délelőtt (amíg kelt a tésztám a sajtos kiflikhez). A technikáknál kipróbáltam most két számomra új dolgot: az egyik az az étcsoki+fehércsoki díszítés a tetején:



Először is, amikor már megvolt az alap, szép egyenes a teteje, és 90 fokot zárt be az oldalával (mint egy kalapdoboz), akkor csorgattam rá olvasztott csokit, majd bedugtam a hűtőbe, amíg olvasztottam fehércsokit. Kis csíkokban ráfolyattam a fehéret a már megdermedt étcsokira, és fogpiszkálóval csíkokat húztam bele, a fehércsoki-csíkokkal merőlegesen.

A másik új dolog pedig az volt, hogy sűrűre olvasztottam csokit (kevéske étolajat tettem csak hozzá), majd egy fémtepsibe simítottam 1-2 mm vastagon, és bedugtam a hűtőbe dermedni... Miután megkeményedett, egy spaklit végigtoltam rajta, és ilyen érdekes alakú csokidarabok születtek! :)



Milkatorta (saját recept):

Piskóta: 4 tojásos kakaós vizespiskóta
4 tojás sárgáját felverek (kézi robotgéppel) 2 ek. vízzel és 3 ek. cukorral. 4 tojás fehérjét felverek (állványos robotgéppel) 1 csipet sóval és 3 ek. cukorral+1 van. cukorral. Egy tálba teszek fél cs. sütőport, 4 ek. lisztet, 1 ek. étkezési keményítőt, 1 ek. keserű kakaóport; összekeverem. A lisztes alapanyagot hozzászitálom a tojássárgájás krémhez, nagyjából elkeverem. Hozzáadom a felvert tojásfehérje 1/4 részét, és elkeverem kézi robotgéppel. A többi tojáshabot már egy műanyag fakanállal, kézzel keverem óvatosan hozzá. 
Zsúrtorta forma aljába vágok sütőpapírt, és beleöntöm a piskótamasszát. 220 fokos, előmelegített sütőbe teszem, és 5 perc múlva leveszem a hőfokot 180 fokra. Tűpróbáig sütöm.

Krém:
2 csokipudingot főzök 4 ek. cukorral és 6 dl tejjel. Ha kész, még forrón beletördelek 1 tábla Milka tejcsokit, és elkeverem. Kihűtöm. Felverek 4 dl növényi tejszínt (hulalát szoktam) némi porcukorral, és ebből a felét a krémhez keverem, felével díszítek.




5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!

Itt nem igazan ertem, hogy a tojassargajahoz hasznalsz 3. ek. cukrot, majd a feherjehez is plusz 3. ek. cukrot?
Vagy 1,5-1,5 ek (vagyis a 3-om elosztva)?

Dina

Névtelen írta...

megcsináltam és nagyon finom lett! :) egyszerre rögtön kettőt is csináltam belőle :D

Névtelen írta...

a piskota lapok közé kell a krémet rakni?

Névtelen írta...

nem te gügye ...a hajadra kell kenni

Névtelen írta...

A tetejére milyen csokit olvasztottál?(milkát?)

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...