Üdvözöllek a gasztroblogomon! Kellemes időtöltést és nézelődést! Becca

2011. október 22., szombat

Zserbó



Tegnap a szűk család női tagjai megszavazták, hogy zserbót süssek... Szerencsére akadt segítőm is - anyukám -, így gyorsan elkészült! És ráadásul még egy nagyon jó kis receptet is sikerült "levadásznom", amit kicsit átalakítottam, mert nem akartunk olyan nagy adagot (kis tepsinyi lett), és a margarin mennyiségét is úgy láttam jónak, ha lecsökkentem, valamint 2 csipet sót tettem hozzá, mivel a kelt tészta igényli... még ha édes, akkor is. :)



Zserbó (a receptet kicsit átdolgoztam innen - Andi konyhája)

Tészta: 50 dkg liszt, fél kiló liszthez való szárított élesztő, 1 kk. só, 7 dkg cukor, 2 tojás, 250 g margarin (1 kocka), kevés tej
Töltelék: 15 dkg dió, 12 dkg cukor, 1 cs. vaníliás cukor, baracklekvár
Tetejére: fél tábla étcsokoládé, 1 ek. étolaj

1. A lisztet beleszitáljuk egy tálba, hozzákeverjük a szárított élesztőt, sót, cukrot. Egy hőálló tálban, mikróban meglágyítjuk a margarint, hozzákeverjük a cukrot és a tojásokat. Az egészet összegyúrjuk, annyi tejjel, hogy ruganyos masszát kapjunk. 4 egyenlő részre osztjuk, kinyújtjuk kisebb tepsi méretűre (a miénk 32x19 cm-es).

2. A tölteléknek valót összekeverjük annyi lekvárral, hogy szaftos legyen, de ne follyon (kb. egy kis üveg házi lekvárt tettem bele). 3 részre osztjuk, és megkenjük a lapokat vele.

3. Pihentessük egy óra hosszat nem huzatos helyen, majd előmelegített sütőben 180 fokon kb. fél óráig süssük. Miután teljesen kihűlt, csorgassuk rá a csokimázat, hagyjuk megdermedni hűvös helyen.


Még valami... Jobban odafigyeltem most a fotózásra, igyekszem betartani az elsajátított ételfotózási ismereteket (autodidakta módon tanulom). Remélem tetszik! :)

6 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

Nagyon guszta! Én majd Karácsonyra sütök.

Unknown írta...

Köszönöm! Finom is lett, úgyhogy szerintem nekünk is újra elkészítésre kerül karácsonyra! :) Ezen kívül meg már tervezgetem, hogy milyen egyéb sütiket sütök, no, de a TORTA már megvan ;)...

Éva írta...

Nagyon guszta ! Nem csak karácsonykor szoktam sütni zserbót, akkor mikor megkívánjuk. Ezt ujdonság amit most írtál hogy összekevered a lekvárt a dióval!Honnan nézted ki a fotózási technikákat ,nekem is jó lenne tanulmányoznom, mert sokszor nem úgy sikerűl ahogy szeretném!:(
A Tiéd nagyon szép !

Unknown írta...

Köszi Éva! Azért kevertem össze a diót a lekvárral, hogy a rétegek összetapadjanak, ne váljanak el egymástól... A fotózási ötleteket sütis könyvekből lesem el. Ezt a mait, hogy szalagot tettem a tányér köré, az új ráma sütiskönyvből szedtem, azt pedig, hogy diót is tettem oda, onnan "vettem", hogy megfigyeltem, sokszor tesznek olyan hozzávalót a képre, amit beletettek a süteménybe... A színekre meg érzés alapján. Szerintem a sötétbarnához jól megy a fehér és a kék... És persze jól mutatnak a szép poharak a képen. Kb. ennyi. :)

tejszínhab írta...

Az ételfotózás tényleg nehéz ügy, de neked maximálisan sikerült! Én még küzdök, hosszú idő után végre sikerült jó képeket készíteni a blogomra :)) Elképesztő, hogy némelyik süti mennyire más a valóságban :)

Bianka írta...

Imádom, nálunk mindig karácsonykor van

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...