Üdvözöllek a gasztroblogomon! Kellemes időtöltést és nézelődést! Becca

2009. június 23., kedd

Pihe-puha lekváros bukta

Foszlós kalácshoz hasonló tésztája van, és napok múlva sem szárad ki! Lehet variálni a tölteléket is: lekvár, túró, nutella, gyümölcs...



1. kép: A bukták feltekerve, megkenve, megkelve




2. kép: Megsültek a szépségek




3. kép: Vajon mit rejt a belseje...? :)


Az eredeti, az utánozhatatlan BUKTA receptje:
Hozzávalók:
1 kg liszt
10 dkg puha margarin
15 dkg cukor + 1 vaníliás cukor
1 kg liszthez való szárított élesztő (természetesen használhatunk frisset is!!!)
3 kk. só
3 tojás sárgája
3 dl langyos tej
4 dl langyos víz
2 ek. olaj
fél citrom reszelt héja (nem muszáj)

Liszt+só+cukor+szárított élesztőt összekeverjük egy tálban. A margarint langyosra felolvasztjuk a mikróban, vagy apró kockákra vágjuk. A tojássárgákat egy üvegtálba ütjük, hozzáadjuk a tejet,  meglangyosítjuk a mikróban, és kézi habverővel összekeverjük. Az egészet összedagasztatjuk a robotgéppel (liszt, margarin, tojásos tej). Eközben annyi langyos vizet öntünk hozzá, hogy rugalmas tésztát kapjunk (nálam kb. 4 dl vízre volt szükség). Természetesen kézzel is gyúrhatjuk! "Belemasszírozzuk" a 2 kanál olajat a tésztájába, 20 percet pihentetjük lefedve, langyos helyen (én picit lisztezett kelesztőtálba szoktam tenni, ráteszem a tetejét is, bedugom a mikróba, a legalacsonyabb fokozatra kapcsolom, és 5 percre elindítom, majd hagyom bent, mert ott biztos huzatmentes helyen van.)
Kinyújtjuk az egész gyúródeszkára, 6x5 részre vágjuk, sütésálló lekvárral töltjük (vagy mással). Pihentetjük még 15 percet, 2-szer kenjük 1 picit felvert tojásfehérjével, oldalát olajjal kenegetjük, hogy ne ragadjanak össze. 215 fokon sütjük, előmelegített sütőben. Gyorsan megsül, fél szemünket tartsuk rajta! Még forrón lekenhetjük kevéske cukrostejjel, majd jöhet a porcukor (de nem muszáj, csak így szebb).

15 megjegyzés:

Névtelen írta...

Sajnos nem látom, hogy a vizet hol is kell hozzá rakni a tésztához. A tej ott van, de a víz?

Unknown írta...

Igazad van, jó megfigyelő vagy! Köszi, hogy szóltál! Javítottam a receptet!

Névtelen írta...

nagyon köszönöm a receptet, megcsináltam én is, nagyon ízlett mindenkinek, és olyan lett mint a képen! :)

Orsi írta...

Nagyon szuper a recept, ma sütöttem meg. A férjem nem egy sütievő, de a buktát szereti, és ettől odáig volt. Mostantól csakis ezt a receptet fogom használni, köszi! :)

julcsy3 írta...

Ma csináltam meg,csak én kemencében sütöttem. A gyermekeimnek nagyon ízlik.Nagyon jó recept ,köszi. :)

Sztella írta...

Szia Sztella vagyok!
Elkészitetük a recept alapján a buktákat.
Nagyon finomak voltak.

Névtelen írta...

Lapos lett,kemèny lett,kifolyt a lekvàr,de igy is megettük! Ernő

Névtelen írta...

Valami isteni tészta recept :) Állaga mint az állom ize fantasztikus mint gyerek koromban :D Nagyon köszi a receptet. Attila Svédből.

Névtelen írta...

Szerintem az a 4dl víz sok.

Névtelen írta...

igen , előbb is megnézhettem volna a hozzászólást nekem is sok lett a 4 dl víz adtam hozzá még lisztet remélem jó lesz . Ildi,.2013 04 23

Unknown írta...

Gratulálni tudok,csodálatos recept,nagyon köszönöm ,mivel gyermekkorom Nagymamám által készített,igazi csodás állagú ,és ízű buktájára emlékeztet!Szívből köszönöm Nektek,hogy most már én is tudok ilyen költeményt készíteni az unokáimnak!Mindenkit csak buzdítani szeretnék,hogy próbálja ki,mert nagy sikert arat,nem csak a külső,de a belső tartalmával is guszta és nagyon ízletes csoda !!Isten áldjon meg Benneteket,köszönöm!!Ági

nagyi írta...

Nagyon jó a recept!
Ma el készittetem és nagyon finom lett és ugyan olyan mint a képen nayon szépen köszönöm kedvesem..Annuska néni

Ketrin írta...

Tudnál készíteni 100 főre pogácsát és mézes krémest?
És ha meg lehetne oldani szeretném hogy ha kiszállitaná..
Nagyon szépen meg köszöném Ketrin voltam...Szia

verkunika írta...

Nem szaritott elesztobol mennyi kell hozza?

Unknown írta...

Èvek óta ezt sutomnag,nagyon szereti a család szoktam túrósat is csinálni èn friss èleyztővel csinálom!! Köszönöm a receptet most èppen kel a tèszta.

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...