Üdvözöllek a gasztroblogomon! Kellemes időtöltést és nézelődést! Becca

2010. november 13., szombat

Képviselőfánk


Gyerekkorom kedvenc sütije a képviselőfánk! Anyu is nagyon finit sütött, bár ő inkább kisebbeket, pogácsa-méretűeket, tejszínhab nélkül, de a mamámnál ettem nagyon finomat, azt hiszem, ő boltban vette...
Úgyhogy elhatároztam pár éve, hogy én is megpróbálok sütni, de nagyon nem akart összejönni! Többször próbálkoztam vele, de általában az volt a baja, hogy nyers maradt, vagy kilyukadt az alja, és meg sem akart igazán nőni... Aztán egyszercsak találtam a neten egy szép képet házilag készített képviselőfánkról, és felvettem a kapcsolatot az illetővel (Icussal) és ő elküldött egy nagyon-nagyon részletes leírást arról, hogyan készítsem! És sikerült!!! Annyira örültem! Azóta már sokszor csináltam, és mindig ugyanolyan szépen sikerül, elronthatatlan, ez a tökéletes módszer! És most Veletek is megosztom...

Képviselőfánk / Icus

Hozzávalók a tésztájához: 1,5 dl víz, 1,5 dl étolaj, csipet só, 1 cs. vaníliás cukor, 15 dkg liszt, 4 nagy tojás.

1. Azzal kezdem, hogy bekapcsolom a sütőt 225 fokra, gáz esetében a maximumra. Amíg felmelegszik, addig előkészítem a tésztát.
2. Odateszem egy fazékban a vizet, olajat, sót, vaníliáscukrot. Amikor forr, beleöntöm a lisztet, lehúzom a tűzről, jól elkeverem, majd vissza a tűzre, és kb. 1 percig kevergetem. Kicsit le fog tapadni, de majd feláztatható.
3. Kicsit félreteszem, hogy hűljön, kevergetem, 1-2 percig mindössze. Addig előveszem a robotgépet, de az állványa nélkül, csak úgy kézzel fogom használni.
4. Belekeverem a géppel az első tojást. Azután a másodikat, harmadikat, negyediket, mindet külön-külön jól elkeverem, addig, amíg sima nem lesz.
5. Előveszek egy nagy gáztepsit, kibélelem sütőpapírral (legjobb a szilikonos), majd vizes kézzel (tálba öntök vizet, és abba vizezem folyamatosan) 3x4 gombócot gyúrok (összesen 12 darabot), és elosztom arányosan a tepsin.
6. A kezemet bevizezem, és megspriccelem 2-3-szor a tepsit és a tésztagombócokat.
7. Beleteszem a forró sütőbe a tepsit, és mostantól pontosan FÉL ÓRÁIG nem nyitom ki! De tényleg tilos kinyitni, mert különben összeesnek!!!
8. 5 perc után leveszem a hőfokot 210-205 fokra, és figyelem, milyen szépen nőnek.
9. Végül kiveszem a hatalmasra nőtt, gyönyörű fánkokat, levágom a kalapjukat és megtöltöm krémmel.

Tényleg hatalmasak lettek, 1-et a tenyeremre tettem, hogy lássátok, nem csupán zsemleméretűek, hanem még annál is nagyobbak! (felnőtt, normál méretű tenyerem van :D)


Bármilyen krémmel megtölthetjük, én általában a klasszikussal szoktam, a krémes krémjével (fincsi vaníliás), plusz még nyomok rá felvert tejszínt a habzsákomból, és úgy teszem rá a kalapjukat, ezt pedig megszórom porcukorral. De töltöttem már meg kávés-tejszínes-pudingos krémmel, csokis-tejszínessel, de el tudom képzelni gesztenyéssel is! Volt, hogy csokival csorgattam meg a tetejét, és aprított mogyorót szórtam rá, vagy karamellöntettel díszítettem a tetejét. Van, aki sós töltelékkel szokta megtölteni, na, azt még nem próbáltam. Ízlés dolga.

Krémes krémje: 3 dl tejet felforralok, 4 ek. cukrot, 1 vaníliás cukrot, 4 tojás sárgáját, 1 csomag vaníliás pudingot és 2 ek. lisztet jól kikeverek 3 dl tejjel, és a forró tejhez öntöm, megfőzöm. Közben a 4 tojás fehérjét keményre felverem egy csipet sóval, 1 vaníliás cukorral és 1 ek. cukorral. Óvatosan hozzákeverem 2 részletben a sárga krémhez. Kicsit hűlni hagyom (közben nem kevergetem), és megtöltöm a képviselőfánkokat.

Ezt ma csináltam, mivel megyek barátnőmékhez lakásavatóra.

25 megjegyzés:

Edó írta...

Ezek tökéletesek!!Nekem sosem sikerült ennyire szépre,igaz eddig csak háromszor sütöttem.Nagyon ügyes vagy!

Anyatigris írta...

Hát csajszi!!!
Én most járok gyakorlatra cukrászüzembe...
De ott sem készítenek ilyen szépet!
Le a kalappal!:)

Mézigörl írta...

Milyen szépek lettek! :)) Én is megpróbálkoztam már vele, de valamiért nem jött össze, vagy én voltam béna, vagy a recept! De elteszem a te változatodat is, és jövő héten újra belevágok! :)))

Anyatigris írta...

Drága Becca!
Utólag is Boldog Születésnapot kívánok!!!!!!:)

Anikó írta...

Sziasztok!
Én meg is kóstolhattam ezeket a finomságokat:)
A mi lakásavatónkra hozta Móni a fánkokat.
Szuperül néztek ki, de még annál is finomabbak voltak.
Nyammm....

Mézigörl írta...

Nagyon boldog és sikerekben gazdag új esztendőt kívánok Neked és a Családodnak! :-DDD

Névtelen írta...

Kedves Becca!
Nagyon örülök, hogy megtaláltam nálad ezt a képviselőfánkot. Eddig minden próbálkozásom kudarcba fulladt, ugyanúgy jártam, amint Te is írtad. Ma megsütöttem ezt a receptet és SIKERÜLT! Gyönyörűek lettek, és amíg sültek a fánkok, a férjem biztatására gyorsan készítettem még egy adag tésztát, így jó sok fánk lett. Most fogom megtölteni őket. Köszönöm, hogy közzétetted a SIKER RECEPTJÉT.
Üdvözlettel: Etelka

Unknown írta...

Kedves Etelka!
Örömmel olvastam a megjegyzésedet, és közben lúdbőröztem! :) Amikor nekem is összejöttek a hatalmas, gyönyörű fánkok először, annyira boldog voltam, hogy csak na! Eszméletlen nagy sikerélmény volt! Örülök, hogy neked is részed volt benne, plusz még a férjed is osztozott benne, így még nagyobb lehetett az öröm! :D

trollanyu írta...

Szia, Ma a te recepted szerint sütöttem meg a képviselőfánkot, és tökéletes lett. Ezentúl csak ezt fogom használni,köszi.

Névtelen írta...

Hát én először csináltam, a sok jó hozzászólás után úgy gondoltam sikerülni fog, de sajnos nem.
Nem tudom mit ronthattam el, de nekem a kezemet sem kellett vizezni, mivel elég olajos volt, és mikor sültek, sajnos az olaj is "sült" ki belőle.
Ha valaki tudja mit rontottam el, kérem írja meg.

Névtelen írta...

Én is ma készítettem először, Papp Emese (a Nők Lapja Konyha cukrásza) receptje alapján. Ő 1,25 dl vizet és 1,25 dl tejet használ, a liszt 15 dkg, ehhez pedig mérettől függően 5-6 db tojást ír. Ja, és nála van még a tésztában 11 dkg vaj is. 5 tojást tettem bele, de annál hígabb volt a tészta, hogy kézzel tudjam gombócozni. Kanállal adagoltam a tepsire, de inkább lettek duci lepények, mint szép magas fánkok. Ő 200 fokon süti 8-12 percig, majd 170-180 fokon további kb. 6-8 percig, hogy ne essen össze a sütőből kivéve. Legközelebb megpróbálom a te receptedet, hátha sikerül magasabb fánkot sütni.
Anna

Névtelen írta...

Nagyon jó a recepted. Végre fánkok lettek és nem lepények. Nagy öröm volt látni, ahogy emelkednek a fánkok. Bár én az olaj helyett 10dkg margarint tettem bele.

Névtelen írta...

Szuper a recepted!!!Hálásan köszönöm, hogy megosztottad Velünk!!!

Névtelen írta...

Kedves Becca!
Pár napja találtam rá csodálatos blogodra. Háát órákig olvasgattam, nézegettem és egyre jobban tetszik. A képviselőfánk sütése mindig izgatta fantáziámat, de egypár félresikerült próbálkozás után feladtam. Most, hogy többször elolvastam a te receptedet, úgy döntöttem, nekiveselkedek én is a sütésnek. Nagy reményeim nem voltak,de ahogy a fánkocskák növekedtek a sütőben, úgy nőtt az örömöm. Óh Becca! Gyönyörűek lettek, és ezt neked köszönhetem!!!! Igaz a krém nem tőled való, amivel betöltögettem őket./ Készen vett krémes port használtam.Finom!/. De a következő sütésnél már a te krémedet fogom elkészíteni.
Nagyon hálás vagyok, ezért a receptért.
A többi sütireceptjeid is elnyerték tetszésemet.
Gratulálok, nagyon ügyes és kreatív vagy!!!!

Unknown írta...

Jujjj, de jóóó! Köszönöm Mindenkinek a hozzászólást! Akinek sikerült, gratulálok, ügyik vagytok, és valóban nagy élmény, amikor emelkednek a fánkok, szinte maga a csoda, hogy ilyen kevés hozzávalóból ilyen hatalmas, üreges fánkok keletkeznek! Aki(k)nek nem sikerült, hát, sajnálom, legközelebb talán jobban fog menni... Nekem sem sikerült elsőre, de 2. próbálkozásra már tökéletesek lettek (és azóta is azok) :) ! A krém pedig lehet más ízű is, én csináltam már kávés-tejszínest is, de lehet gyümis-joghurtos (zselatinnal és tejszínnel), gesztenyés-tejszínes, csokis, meg mindenféle tortakrémes is (pl.: eszterházy, feketeerdő, stb.)

Névtelen írta...

Kedves Mónika! Köszönöm a fantasztikus receptet!Még soha nem sikerült ilyen jól, egy képviselőm sem! Üdv:Krisztina

Névtelen írta...

Szia Becca!
Nagyon jó a képviselő recepted,hamarosan ki is próbálom!!sok sikert!!

Névtelen írta...

Szia Becca!
Segíts nekem! A fánkok gyönyörűen megnőttek a sütőben. Nagyon örültem. Mikor láttam, hogy már csak pár perc és kész lekapcsoltam a sütőt (az ajtót végig csukva hagytam!). Mire újra megnéztem a fánkokat, lapos lepények lettek. Mi volt a baj? Talán,hogy a vége előtt lezártam a sütőt? Mikor elkészül rögtön kiveszed a sütőből? Köszönöm válaszod Heni

Névtelen írta...

Szia Becca,

nekem csak annyi kérdésem lenne, hogy milyen lisztet használjak? Finom vagy rétesliszt?
Köszönöm segítséged!

Névtelen írta...


Szia Becca!

Hát sajnos második nekifutásra sem sikerültek a fánkok,pedig az előttem hozzászólók közül csak egy írta hogy formázáskor már olajos volt a tészta, sütéskor pedig kisült belőle és nem nőtt meg-én is ugyan így jártam és nem tudom hol rontottam el...gyakorlott háziasszony vagyok így még kétségbeejtőbb számomra

Lona


Névtelen írta...

Kedves Becca! Nem kellene törölni ha valakinek nem sikerült és ezt leírja,hátha tudnak tippet adni hogy mi lehetett a gond! üdv. Lona

Esopus írta...

Kedves Becca

Tegnap elkészítettem életem első képviselőfánkját férfi létemre. Hát kb képviselőfánktallérnak felelt meg. Nem a te recepted volt.Legközelebb ezt próbálom ki. Üdv.:Lala

Névtelen írta...

Szia!

Ma készítettem el a fánkot, a recepteden annyit változtattam, hogy csak 3 tojást tettem bele. (elég nagyon voltak és az állagán éreztem elég lesz ennyi is)Csodaszép fánkok lettek, hatalmasra nőttek. Amolyan cukrászati remekek lettek. Köszönet a szuper receptért.

Névtelen írta...

Koszonom, koszonom, koszonom!!!:) Eletem elso kepviselofankja amire igazan buszke lehettem! Nem kellett nekik fel ora a sutoben, eleg volt 25 perc de ami a legimadnivalobb volt a kesziteseben az az hogy tenyleg gombocot lehet gyurni a nyers tesztabol, nem kell nyomozsakkal koszolni - es igy is tokeletes formaju, oriasi fankok lettek!

Lánczi Annamária írta...

Szuper recept! Eddig mindig bevált már sokadjára is. Kár más receptet keresni... Ajánlom nektek :)

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...