Üdvözöllek a gasztroblogomon! Kellemes időtöltést és nézelődést! Becca

2010. április 12., hétfő

Túrós-mascarponés krémdesszert málnazselével

Hát, nem egyszerű a neve, viszont az elkészítése gyerekjáték! És isteni finom! Én nagyon szerettem gyerekkoromban a krémtúrót (most is szeretem, csak ritkán veszek boltban), ezért nekem nagyon bejön ez a poharas krém. Lehet, hogy kicsit húzós az ára a mascarpone miatt, de egyszer-egyszer érdemes ilyet csinálni, főleg, ha nincs kedvünk beüzemelni a sütőt. A mascarponét meg lehet helyettesíteni natúr krémsajttal akár. Bár a tecsósat nem ajánlom, hiába van ráírva, hogy natúr, mégis sós, és ráadásul folyik is. Inkább maradjunk valami színvonalasabbnál, hamár helyettesítjük, pl. a kunsági krémsajtnál, nekem az is bejön. De mégiscsak a legjobb a szarvasi és a philadelphia. No, ennyit erről :)




Hozzávalók: (körülbelüli mennyiségek)
1/2 kg túró, 250 g natúr krémsajt/mascarpone, cukor és/vagy méz, vaníliás cukor, 250 g natúr joghurt (vagy akár vaníliásat is el tudok képzelni), felvert tejszínhab (szokásomhoz híven hulala), ebből kb. 3 dl.
A túrót villával szétnyomkodjuk a robigép táljában, hozzáadjuk a krémsajtot, a joghurtot, és a cukrokat, és felverjük a géppel, közben adagoljuk a cukrot és/vagy mézet. Kiszedjük a túrós kencét, majd felverjük a tejszínt is. Persze mindezt lehet fordítva is (először a tejszínt felverni, aztán a túrós cuccot), de ha vkinek több gépe van, az egyszerre is csinálhatja a keverést :) Lényeg, hogy ezt a két matériát összevegyítjük szintén géppel, és kész is a krémtúró :P
Málnazselé: egy bögre málna (nekem fagyasztott volt), belezutty egy nyeles kislábosba, melegítjük, hozzáöntünk némi cukrot, majd egy kis étkezési vagy tortazselatint (én mindig a kékzacsis horvátrozisat használom, de néha a lucullust, az is jó), ezt összerottyantjuk, majd kevergetve hűtjük. Én direkt úgy csináltam, hogy ne nagyon legyen darabos a málna, szétnyomkodtam egy evőkanállal. A magot meg benne hagytam, a fene se vacakol ilyennel, mégiscsak egy gyors desszertről van szó ;)

Javaslom a kóstolgatást a műveletek elvégzése közben/után, biztos ami biztos, legyen pont jó édes!

Összeállítás: szép poharakat kiöblítünk egy kis vízzel, bele az aljába némi málnazselé (nem kell várni a meghűlését!), aztán mehet a krém, majd a tetejére pár csepp málnás cucc, amit széthúzogatunk egy késsel csillagalakban. Hűtés után érdemes fogyasztani, ha a család képes rá, hogy várjon :D




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...