Üdvözöllek a gasztroblogomon! Kellemes időtöltést és nézelődést! Becca

2012. január 22., vasárnap

Michel Roux: Tésztavarázs – sósan és édesen




Születésnapom előtt pár nappal kaptam kézhez a T.bálint Kiadó jóvoltából a csomagot. Izgatottan bontottam ki a kilós barna papírdobozt, majd megpillantottam az impozáns, elegáns könyvet, a Tésztavarázst. Áhítattal helyeztem az asztalra, és óvatosan felhajtottam a fedelét.

Érdekes a kapcsolatom a könyvekkel, tisztelem azokat, és mindig is vigyáztam rájuk, akár könyvtári, akár kölcsön, akár saját példányról volt szó. Gyermekkorom meghatározó élménye volt, amikor megismerkedtem az iskolai, majd később a városi könyvtárral, nekem azok varázsos helyek, a mai napig.

Visszatérve a könyvre, gyönyörűnek találtam, óvatosan lapozgattam, és olyan arckifejezésem lehetett, mint amikor megkapja a kisgyermek a régóta vágyott játékát. Elegáns, letisztult, gyönyörű képekkel illusztrált, több, mint 300 oldalas mestermű. Azelőtt még nem hallottam a Michel Roux, a 70 éves francia megachéf nevét, aki három Michelin csillaggal rendelkezik. 

[A Michelin csillagokat ételek értékelésére használják, és éttermek, hotelek és chéfek nyerhetik el a csillagokat. Alapvetően 5 feltételnek kell megfelelnie a felkínált fogásnak, amit úgynevezett „inspector”-ok vizsgálnak (a filmekből már ismerhetjük a folyamatot, pl. ott van mindjárt a gasztro-mese, a L’ecsó):

1. Az ételek minőségének vizsgálata,
2. A sütés, főzés, ízesítés tökéletessége,
3. A konyha eredetisége, stílusa,
4. Az "ár-érték" arány,
5. A látogatások gyakorisága alapján.

Szakértői vélemények szerint a Michelin az újító szakácsokat részesíti előnyben. A tradicionális ételek felújításán túl, a szakácsnak valamilyen új receptet, meglepő ízvilágot, rá jellemző különlegességet kell produkálnia.] Forrás: http.//hu.wikipedia.org




Visszatérve Michel Roux könyvére:
Ami nagyon tetszett, az az exkluzív, elegáns megjelenése. Szemet gyönyörködtető képekkel van tele, nem csak a kész remekművekről, de magáról a szerzőről, miközben saját kezűleg készíti el az ételeket, süteményeket. Az az érzése támad az embernek, hogy ezt nem is lehet nagy ördöngősség elkészíteni, hiszen minden információ megtalálható a receptekben: pontos hozzávalók, a munkafolyamatok aprólékos leírása, sütési hőfok és idő, tárolási és tálalási javaslatok, a Mester saját tapasztalatai és véleménye. Mindez közérthető, közvetlen stílusban megfogalmazva, mintha csak ott állnánk Monsieur Roux mellett egy francia konyhában, és együtt készítenénk el az ételeket, miközben tanítana, és átadná tudását. 



Ahhoz tudnám hasonlítani, mintha kinyitnánk egy kincsesládát, számomra felér egy kisebb katarzissal. Rájövök, hogy mennyi mindent nem tudok még, és hogy milyen hosszú, és élvezetes tanulási fázis áll előttem. Akiknek szintén a hobbija (vagy olyan szerencsések, hogy a hivatásuk) a sütés, ők értik, mire próbálok rávilágítani. Ételeket készíteni másoknak annyi, mint örömet okozni, amely számunkra is örömet szerez. Nem kell, hogy napi rutinná váljon, hogy csak megszokásból és kötelességből készítsük a fogásokat. Megtalálhatjuk benne a csodát, kísérletezhetünk, újat alkothatunk, és ezt megoszthatjuk másokkal is, a szeretteinkkel, barátainkkal, akik ezt értékelni fogják. És ez mindent megér! J

A képek forrásai:
http://libri.hu
http://telegraph.co.uk
http://www.lookeastonline.com

Adatok a könyvről:
Szerző: Michel Roux
Cím: Tésztavarázs
Terjedelem: 303 oldal
Ár: 5.950 Ft helyett 4.760 Ft (20% kedvezmény) + postaköltség: max. 590 Ft (egyes városokba ingyenes, valamint 7.500 Ft feletti rendelés esetén is ingyenes)
Megrendelhető: ITT

Részletek a könyvből:

 





2 megjegyzés:

Éva írta...

El is hiszem hogy örültél a könyvnek , mert ahogy leírtad nagyon jó és hasznos könyv lehet! Jó receptek lehetnek benne. Majd megmondom a lányomnak a rendelési lehetőséget és akkor hátha én is megtudnám nézni közelebbsről ezt a szép és hasznos könyvet!

Unknown írta...

Igen, nagyon-nagyon örültem (és most is örülök) a könyvnek! :) Fantasztikus dolog történt velem, felajánlotta a kiadó, hogy küldenek egy könyvet, cserébe mindössze annyit kértek, hogy ajánljam a könyvet a blogomon! Ezt persze nagy örömmel meg is tettem (bár kissé megkésve), remélem kedvet kapnak néhányan a megvásárlásához, habár nem a filléres kategóriába sorolható. Viszont, 300 oldalas, nagyon szép, szerintem megéri! :) Láttam, hogy több blogger-társam is megkapta, tartsa meg a jó szokását a T.bálint Kiadó! :D

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...