Üdvözöllek a gasztroblogomon! Kellemes időtöltést és nézelődést! Becca

2013. május 11., szombat

Linzer-variációk

Réges-régen írtam már. Megnyugtatásul (vagy ijesztgetésképpen) még mindig szoktam sütni! :D
A legutóbb egy ilyen sok-az-egyben féle sütit csináltam, egy az alaptészta (szinte), de más-más a külső és az ízesítés. Nem nagy cucc, csináltam már többször ilyet, de csak úgy érdemes nekiállni, ha sok időnk van rá, és megvan a kedvünk is. Ezért jobb többen csinálni, pl. gyerekekkel, barátokkal (én most egyedül kreatívkodtam). :)) És a végeredmény már majdnem olyan, mint egy lagzis sütitál. :P



Linzerek

Hozzávalók a tésztához:
1 kg liszt, 1/2 cs. sütőpor, csipet só, 25-30 dkg porcukor, 1 cs. vaníliás cukor, 3 tojás sárgája, 40 dkg margarin, 1-2 ek. tejföl (a gyúrásnál kiderül, mennyi kell)

A kimaradt tojásfehérjéket felvertem egy csipet sóval, pár csepp citromlével és kb. 8 dkg cukorral. Amikor már nagyon kemény volt a hab, beleforgattam kb. 8 dkg kókuszreszeléket. Habzsákkal kis halmokat nyomtam sütőpapíros lapos tepsire, és 150 fokos, előmelegített sütőben szárítottam 20 percet (egy fakanállal közben kitámasztottam a sütő ajtaját), lekapcsoltam, és "bennfelejtettem" a habcsókokat, hadd száradjanak tovább a kihűlő sütőben. Ez volt a KÓKUSZCSÓK.

A tészta hozzávalóiból rugalmas tésztát gyúrtam, majd elfeleztem, és az egyik felét is tovább feleztem (lett 3 db tésztám). Az egyik negyedbe belegyúrtam jó 2-3 evőkanálnyi darált diót, a másikba meg kakaóport, rumaromát és csokidarát. A másik fél tészta meg maradt sima sárga, vaníliás. Hűtőbe dugtam, amíg a kókuszcsókot megcsináltam.

Ezután jön a kreatív rész, mindenféle kiszúróforma, lekvár, csokik, cukorgyöngyök, magok, stb. Ahogy mondani/írni szoktam, már csak a fantázia szabhat határt! :D


1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Köszönöm az ötletet!
Én is gyartom a kis linzereket, különféle formában!
Úgy döntöttem, hogy ezekből az apróságokbol keszitek karácsonyi ajándékot! Mindenfélével te lerakók egy nagy fedeles dobozt! Akiket megajándékozta mar, nagyon örültek! Nekem elfoglaltság, nekik öröm!
Kellemes ünnepeket kívánok!

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...