Üdvözöllek a gasztroblogomon! Kellemes időtöltést és nézelődést! Becca

2010. október 31., vasárnap

Őszibarack

Az őszibarack volt a 3. sütemény, amit a lagzira csináltunk. Direkt, célirányosan döntöttem emellett, mivel tettem régebben egy ígéretet, hogy sütök barackot, ha férjhez megy az Évi, mivel ez egy tipikus falusi-lagzis-süti. Legalábbis gyerekkoromban ez volt a kedvencünk, és szó szerint vadásztunk rájuk a lagzis sütistálcákról. :) (egyébként ezt máshol is olvastam, és hogy nagy kedvenc a gyerekek körében (is)).
Kb. 45 db-ot sikerült legyártani, elég macerás volt, de mindenképpen megérte! És ahogy telnek a napok, csak finomabb lesz, ahogy puhul, és összeérnek az ízek is.
Egyébként ajánlom, hogy zsírral készítsétek, úgy még jobb lesz, nem fog annyira repedezni a tészta, miután kisült, és hát valljuk be, a régi lagzikon (is) zsírral sütöttek-főztek, és milyen finomak is voltak az ételek-sütemények! :)


Őszibarack (forrás: http://cecile.blog.nlcafe.hu/)

Hozzávalók a tésztához: 30 dkg cukor, 20 dkg zsír, 2 dl tej, 2 tojás sárgája, 2 cs. vaníliás cukor, 80 dkg liszt, 1 sütőpor vagy 1 kk. szódabikarbóna (én ezt használtam)

Hozzávalók a töltelékhez: 10 dkg vaj, 30 dkg cukor, 2 dkg kakaópor, 1/2 dl rum (vagy pár csepp rumaroma), 2 ek. sárgabarack lekvár, + a tésztagolyók kikapart belseje.

Összegyúrom a tésztát, és bő 1 órára a hűtőbe teszem. Nem veszem elő mindet egyszerre, csak kb. 1/3-onként, hogy ne melegedjen fel a tészta. Kicsi, kb. diónyi golyókat gyúrok belőle, és zsírozott tepsiben sütöm, előmelegített, 200 fokos sütőben, kb. 20 percig. Ebből a mennyiségből kb. 90 db kisebb golyó lesz (én direkt kisebbeket gyúrtam, hogy könnyebben tudják fogyasztani a lagzin, és így gusztább is sztem).
Miután megsült, egy éles szélű kiskanállal óvatosan kivájom a golyók alját/belsejét. Vigyázat, könnyen törhet! (ezért jobb még langyosan kivájni).
Megtöltöm a töltelékkel a barackokat, majd jöhet a külső színezés. Több színt használtunk: zöld, málnapiros+citromsárga=narancssárga (de lettek pirosabbak és világosabbak is). Ecsettel kentük rá húgommal, majd meghempergettük kristálycukorban. Bukszuslevélkével lehet még díszíteni. Jó szórakozást és jó étvágyat hozzá! :)


Őszibarack-hadsereg :)

2 megjegyzés:

Pixie Pie írta...

Húha! De szuper fotók! Egészen megkívántam őket, pedig nem is vagyok oda ezért a sütifajtáért. :)Ügyes vagy!

Unknown írta...

Köszönöm a receptet a kis unokám kedvence már másodszorra sütöm és minél tovább áll annál finomabb. Pedig én nem voltam soha rajongója ,de nekem is ízlik.

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...