Üdvözöllek a gasztroblogomon! Kellemes időtöltést és nézelődést! Becca

2009. július 5., vasárnap

Sokmagos, tejfölös pogácsa

Ezt a pogit tegnap sütöttem, ennyi lett 1 kg lisztből! :) Anyuék utcabálba mentek, és oda kérték...
Most valahogy nem volt kedvem pogácsaszaggatóval vacakolni (így is 1000 fok volt a konyhában!), úgyhogy derelyevágóval vágtam ilyen kis téglalap alapúakat... de szerintem így sokkal dizájnosabb :D (nincs két egyforma)!






Sokmagos, tejfölös pogácsa

Hozzávalók:
1 kg liszt
5 dkg élesztő (vagy ennek megfelelő mennyiségű szárított)
4-5 tk. só
1 púpozott ek. kristálycukor
1 kocka margarin (apró kockákra vágva, ha még kemény)
1-2 ek. étolaj
2 tojás (az egyik fehérjét tartsuk meg a tetejére)
2-3 dl tejföl
2-3 dl tej
tetejére: magok (szotyi, tökmag, szezámmag, köménymag, de lehet még lenmag, darálatlan mák)

Ilyen sorrendben tesszük a hozzávalókat a robotgépbe (lisztet azért átszitálni), és a tejfölt, tejet, tojást összekeverjük egy üvegtálban, és fellangyítjuk a mikróban. Mehet a dagasztás, adjunk hozzá folyadékot, vagy lisztet, hogy jó rugalmas tésztát kapjunk. Kelesszük letakarva, huzatmentes helyen (pl. a mikróban). Kétszer hajtogatjuk, 20 percenként. Kinyújtjuk jó ujjnyi vastagra (kb. 1,5 cm), bevagdossuk picit a tetejét, rákenjuk a kimaradt, enyhén felvert tojásfehérjét, és vághatjuk derelyevágóval, pizzavágóval, vagy akár késsel. De maradhatunk a klasszikus pogiszaggatónál is! Szórhatjuk magokkal, reszelt sajttal is akár. (én nem szórni szoktam, hanem kistálakba teszek magokat, és épp csak ráérintem, a tojásos, ragacsos oldalával lefelé) Nem előmelegített sütőbe toljuk 220 fokra.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...