Üdvözöllek a gasztroblogomon! Kellemes időtöltést és nézelődést! Becca

2009. június 27., szombat

Csupa-rózsaszín puncstorta




Ezt a tortát az unokahúgom szülinapjára készítettem, külön kérésre puncs ízben! Akkora sikere volt, hogy repetázott is belőle a vendégsereg! Azóta már elkészítettem szelet formátumban is, úgyis nagyon szuper!





Puncstorta

Hozzávalók:
1 db 8 tojásos, és 1 db 6 tojásos piskóta


Piskóta: ahány tojás, annyi kanál liszt, és annyi kanál cukor, plusz egy sütőpor (vagy fél csomag, ha kevés a tojás), vizes piskótához: ahány tojás és ahány kanál víz, annyi kanál liszt, és annyi kanál cukor (természetesen evőkanál, és lehetőleg ugyanazzal mérjük ki!)

A fehérjéket mindig pontosan válasszuk el a sárgájáktól, mert akár egy csepp sárgájától már nem verődik fel a tojásfehérje :( . Én szoktam egy csipet sót tenni a tojásfehérjéhez, mikor elkezdem verni a robotgéppel, de lehet egy csepp citromlevet is, ezektől jobban felverődik! A lisztet mindig szitálom, és külön tálban keverem össze a száraz hozzávalókat (liszt+sütőpor+esetleg kakaó). Óvatosan keverjük össze a hozzávalókat mindig, mert könnyen összeesik a hab! A sütőt már a piskóta készítés előtt be szoktam kapcsolni, hogy fel tudjon melegedni 220 fokra! 5 percig ezen a hőfokon sül a piskóta, majd leveszem 180 fokra.

Ha kihűlt a két piskótánk, az egyiket félbe vágom (a 8 tojásosat), a másikat összecsipkedem, nem kell nagyon apró darabokra! Egy nagy tálba teszek 2 evőkanál keserű kakaóport, egy kis üvegnyi, vagy egy fél nagy üvegnyi baracklekvárt (házit!!!) egy vaníliás cukrot, ízlés szerint porcukrot (1-2 ek.), egy pár csepp rumaromát, vagy rumot, ha gyerekek nem fogyasztják :D Tehetünk még bele mazsolát, vagy meggyet is, de én most ezt kihagytam, mert a gyerekek nem eszik meg. Végül lazán összeforgatjuk az összecsipkedett piskótával a masszát. A félbe vágott másik piskóta mindkét felét belül megkenjük baracklekvárral vékonyan, hogy jobban tapadjon a töltelék. Megtöltjük, majd díszítjük. A mázhoz élénk piros málnaszörpöt keverünk össze porcukorral. Kevés szörpöt használjunk, hogy jó sűrű legyen!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...