Üdvözöllek a gasztroblogomon! Kellemes időtöltést és nézelődést! Becca

2009. november 8., vasárnap

Kakaós kalács

Kakaós kalácska... Hmmm... Alig várták, hogy annyira kihűljön, hogy meg ne égesse a nyelvüket kóstoláskor :D Gyönyörűszép!
Szégyen ide, vagy oda, nem tudom, hogy hol lőttem a recit, most próbáltam utánanézni, talán E-margit oldaláról szedtem, de ha mégsem, írjátok meg, és sűrű bocsánatkérések közepette beírom a recept forrását! (nehogy úgy járjak, mint az a drága kiscsillag, aki elfelejtkezett róla... küldött a Rama hírlevelet nemrég, akkor látom, hogy de ismerős az a csavart virslis... megnézem jobban, kinagyítom a képet, hát mit látok? a mi tálcánk, a mi asztalterítőnk, az ÉN péksütim, ráadásul a recept is egy az egyben koppintás... hát, írtam is neki egy udvarias hangvételű levelet, amiben felvilágosítottam, hogy mekkora disznóság ellopni más receptjét, képét, stb.!)
Ezért is tartom fontosnak azt, hogy a forrás fel legyen tüntetve! :)




Kakaós kalács (azt hiszem e-margit-tól )

Hozzávalók:
60 dkg liszt (BL 80)
2 egész tojás
5 dkg margarin
2,5 dl tej
1 tk. cukor
1 tk. só
2 kk. édesítőszer
2, 5 dkg élesztő (vagy ennyinek megfelelő szárított)

Töltelékhez:
5 dkg olvasztott margarin
1 kk. édesítőszer
1-2 kk. rumaroma
3 ek. kakaópor
kevés víz

Tetejére: 1 tojás sárgája, kevés vízzel kutyulva

A hozzávalókból kalácstésztát dagasztunk (vagy bízzuk a Robi-gépre), majd duplájára hagyjuk kelni langyos, huzatmentes helyen. 3 felé osztjuk, kinyújtjuk mindet (ne túl vékonyra), megkenjük a kakaós töltelékkel, és szorosan feltekerjük. A 3 rudat összecsavarva beletesszük egy hosszúkás, kimargarinozott (vagy sütőpapíros) formába. A tetejét nagyon éles késsel bevagdossuk 3 helyen, lekenjük, és hagyjuk megint kelni egy jó fél órát langyos helyen. Nem előmelegített sütőbe tesszük, megsütjük (sütés közben majd le kell takarni a tészta tetejét, különben megég! Én egy darab sütőpapírral szoktam, de lehet alufóliával is).
Miután megsült, kivesszük óvatosan a formából, és rácsra tesszük hűlni! Figyelem! Melegen megfájdíthatja a pocit, tehát csak óvatosan :P

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...