Üdvözöllek a gasztroblogomon! Kellemes időtöltést és nézelődést! Becca

2009. június 15., hétfő

Egy szakajtó túrós pogácsa

A hűtőben csücsült egy kis csomag (250 g) túró. Mivel volt még torta az előző napokról, ezért gondoltam, hogy sós sütit csinálok, azaz Túrós pogácsát. Nem használtam receptet, csupán improvizáltam, de lejegyeztem az arányokat. Nagyon finom lett, puha még napok múltán is.




Túrós pogácsaHozzávalók:


1 kg finomliszt
1 kg liszthez való szárított élesztő
1 púpos ek. cukor
5 tk. só
20 dkg margarin
2-2,5 dl tejföl
250 g túró
10 dkg sajt
1 egész tojás + egy tojás sárgája
4 dl tej (vagy annyi, h összeálljon)
tetejére: 1 tojás fehérje, reszelt sajt


A lisztet beleszitáltam a robotgép táljába, beletettem a sót, cukrot, szárított élesztőt, és összekavartam. A margarint elővettem egy órával ezelőtt, és apró kockákra vágtam, ezt is belekevertem a lisztes keverékbe. Egy üvegtálban a túrót össznyomkodtam egy villával, hozzáadtam a tojást (1 egész és 1-nek a sárgája), és a tejfölt, egyneműsítettem, és meglangyosítottam a mikróban. Az egészet összedolgoztattam a robotgéppel (a dagasztókarokkal), és annyi langyos tejet öntöttem hozzá, amivel jó állagú tésztát kaptam. A 10 dkg sajtot lereszeltem, és azt is beletettem apránként.


Ezután áttettem a tupperware kelesztőtálba (kicsit megliszteztem, h ne ragadjon bele), és bedugtam a mikróba, a legkisebb hőfokra 5 percet, és vártam, mikor "pukkan". Kb. fél óra. Nyújtottam, szaggattam, tetejét lekentem kicsit felvert tojásfehérjével, megszórtam egy kis reszeltsajttal. Pihentettem még egy kicsit, és kisütöttem (nem előmelegített sütőben). 3 gáztepsinyi adag lett belőle. :D




1 megjegyzés:

mellissina2 írta...

Finom lehet a pogácsa,szeretem a túrós pogácsát,elmentettem a blogod!! Tetszik!

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...