Üdvözöllek a gasztroblogomon! Kellemes időtöltést és nézelődést! Becca

2009. június 21., vasárnap

Mosolygós hambi zsemlék

Többször is elkészítettem már korábban ezeket a mesés puffancsokat, avagy hamburger zsemléket! Eszméletlen szépek és finomak, egyáltalán nem tömörek, mint általában a házilag készült zsemlék vagy kiflik. Kicsit olyan az íze, mint a kalácsnak, és lehet enni hamburgerként, illetve mézesen vagy lekvárosan is finom. A receptet szamóca oldalán találtam, de egy kicsit átdolgoztam (szokás szerint).
Csak ajánlani tudom!!! :)


Ezen a képen már megkelt, és egyszer lekentem vizes tojássárgájával.



Itt már másodszorra is lekentem, és megszórtam szezámmaggal (ez el is maradhat).




A Recept 8 db zsemléhez (ahogy én csináltam):

Hozzávalók:
750 g liszt (450 g finomliszt, 300 g kenyérliszt)
1 és 1/2 zacskó oetkeres élesztő
1 tk. finomsó
2 ek. cukor
7-8 dkg puha margarin
4 dl langyos tej (+ kicsi a dagasztásnál)
1 ek. tejpor

A lisztet beleszitálom a robotgép táljába (természetesen lehet kézzel is dagasztani!). Beleteszem az élesztőt, sót és cukrot. Picit meglangyosítom a margarint és a tejet a mikróban. Hozzáadom a tejport is. Az egészet összedagasztatom a robigéppel addig, amíg ruganyos tésztát nem kapok.

Átteszem a kelesztőtálba, lefedem, és mehet be a mikróba 8 percre a legkisebb fokozaton. Amint "pukkan" a tál, kiveszem a tésztát, 8 részre osztom konyhai mérleg segítségével (lehet szemmérték alapján is :) ), és begombócolom őket (kívülről finoman hajtogatom befelé), és a sima, szép felével fölfelé teszem a sütőpapíros tepsire (lehetőleg alacsony szélű legyen). Bekenem mindegyiket vizes tojássárgájával, és beteszem a sütőbe a legalacsonyabb hőfokra kb. 10 percre (nem kell előmelegíteni), hogy keljenek szép magasra. Addig elpakolok, elmosogatok :). Kiveszem, és előmelegítem a sütőt 220 fokra. Ismét lekenem a vizes tojássárgájával és megszórom szezámmaggal. Lehet más egyébbel is (mák, reszelt sajt, köménymag, napraforgómag, tökmag, lenmag, stb.) de ki is hagyhatjuk. Végül annyi a dolgunk, hogy aranybarnára süssük. Gyorsan megsül! :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...