Üdvözöllek a gasztroblogomon! Kellemes időtöltést és nézelődést! Becca

2009. június 26., péntek

A kihagyhatatlan zebratorta!

Ezt a receptet az nlcafe-s sütik-képpel fórumon vadásztam le, sok-sok más recepttel együtt :) ! Hihetetlenül puha, illatos és dekoratív ez a torta! Egyszerű elkészíteni, és tálalhatjuk magában, lekvárral, pudinggal, tejszínnel és gyümölcsökkel, fagyival stb. Szerintem ajándéknak sem utolsó! Celofánba csomagolva, színes szalaggal átkötve! :) Én tuti örülnék neki! :D Az sem utolsó szempont, hogy nincs benne romlandó igazán, nem igényel hűtést sem, és csinálhatjuk édesítőszerrel is, ha látjosabbá akarjuk varázsolni!




A recept:
Zebratorta (Vas népe c. újságból)

Hozzávalók:
6 tojás
30 dkg cukor (vagy édesítőszer - ha 1 tk édesítőszer = 4 ek cukor, és 1 tk az 1 dkg, akkor kb. 7,5 teáskanálnyi édesítőszer kell)
1,5 dl víz
1,5 dl olaj
37 dkg liszt
1 csomag sütőpor (10 g)
2 púpozott ek. kakaópor

A tojásfehérjéket kemény habbá verjük egy csipet sóval és 5 dkg cukorral.
A tojássárgákat habosra keverjük a 25 dkg cukorral, folytonos keverés közben belecsorgatjuk a langyos vizet és a langyos olajat. Géppel belekeverjük a lisztes sütőport. A tésztát kettéosztjuk. Egyik felébe keverjük a kakaót. A felvert tojásfehérjét megfelezve beleforgatjuk a tésztákba (a kakaósba kicsivel többet teszünk - vagy egy kis tejet öntünk hozzá). Tortaformába töltjük az alábbiak szerint: a tortaforma közepébe csurgatunk 1 ek világos masszát, majd rá 1 ek kakaós masszát, s így tovább, amíg el nem fogy. 170 fokon kb. 1 óra hosszat sütjük. Tűpróba javasolt. Rácson hagyjuk kihűlni.


Én 23 cm-es tortaformába szoktam tölteni (a kisebbikbe), és az aljára vágok sütőpapírt is. És sütés közben, mikor már elkezd nagyon pirulni a teteje, letakarom egy darab alufóliával, hogy ne égjen meg. Ha kivettem, megszórom porcukorral, és kiveszem a formából és rácsra teszem, hadd hűljön.




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...