Üdvözöllek a gasztroblogomon! Kellemes időtöltést és nézelődést! Becca

2009. június 17., szerda

Túrós-vaníliás rakottas palacsinta

Tegnap megkívántam a kétszersült túrós palacsintát, ezért ma valami hasonlót készültem csinálni, csak némiképp extrább kivitelezéssel...
(Ezt a képet még a sütőbe tevés előtt készítettem.)




Hozzávalók:

30 db palacsinta
Ahogyan én csinálom: robotgépbe öntök kb. 40-50 dkg lisztet, két tojást beleütök, egy csipet sót, 2 dl tejet, és annyi szódát nyomok rá, hogy megfelelően folyós masszát kapjak (de ne túl folyósat). Robival felverem, és pihentetem egy fél órát, hogy a liszt megszívja magát. Kevés olaj a tésztába, és pár csepp a palacsintasütőbe, és mehet is a sütés...

A töltelékek:
Túrós:
Negyed kiló túrót összetörök villával, hozzáütök 3 tojás sárgáját, plusz egy vaníliás cukrot, és ízlés szerint kristálycukrot (kb. 10 dkg), és mehet még hozzá a 3 tojás keményre felvert habja. Reszelhetünk bele citromhéjat, és tehetünk hozzá mazsolát.

Vaníliás:
Egy csomag vaníliás pudingot főzünk 5 dl tejjel és 4 ek. cukorral.

Mártás a tetejére:
3 dl tejfölt kikeverünk egy egész tojással, egy vaníliás cukorral, és némi kristálycukorral. Én tettem még hozzá egy nagyon pici tejet, hogy folyósabb legyen, mert elég sűrű volt a tejföl, de nem muszáj.

Felváltva kenjük a palacsintákat a kétféle krémmel, félbevágjuk, és rétegezzük őket egy előre jól kivajazott jénai tálban (erről eszembe jutott a showder club-os Kovács András Péter, amikor mesélte egyszer, hogy próbálta real-ben azt csinálni, amit Stáhl Judit a műsorában... vegyünk elő egy kivajazott jénait... :D Hát persze, rögtön úgy teszem el a polcra, hogy sütésnél már ne kelljen kivajazni.... :D ). Szóval, ha ezzel készen vagyunk, ráöntjük a mártást, és mehet be az előmelegített sütőbe... közepes hőfokon kb. 30 percet süssük.

(Kisült a rakottas :) :P )


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...