Üdvözöllek a gasztroblogomon! Kellemes időtöltést és nézelődést! Becca

2009. június 15., hétfő

Málnás-csokis szívtorta a'la Becca

Ezt a tortát nemrégiben sütöttem, néhány hét "kihagyás" után... Kicsit tartottam attól, hogyan fog sikerülni, de szerencsére a tortasütést sem lehet elfelejteni, olyan ez is, mint a biciklizés :D !!!




Málnás-csokis szívtorta (a'la Becca)

Hozzávalók:


Piskótához:
6 tojás
9 ek. cukor
3 ek. víz
7 ek. liszt
2 ek. kakaópor
1 zacskó sütőpor

Csokis krémhez:
1 csokipuding
1 csipet fahéj
4 dl tej
4 ek. cukor
2 dl Hulala tejszín

Málnás krémhez:
2 dl natúr joghurt
ízlés szerint porcukor
1/2 zacskó zselatin (horváthrozis --> nem reklám :) )
sok-sok málna (kb. egy kistálnyi)
2 dl Hulala tejszín

Közé: babapiskóta

Díszítés: étcsoki, málna, aprított mogyoró, citromfű, tejszínhab


Elkészítettem a kakaós piskótát: legelőször bekapcsoltam a sütőt 220 fokra. Szétválasztottam a tojásokat, a fehérjét egy csipet sóval felverettem a robotgéppel, és 1-2 ek. cukorral. A sárgákat a maradék cukorral és a vízzel felvertem kézihabverővel, külön tálban összekevertem a lisztet, kakaóport és sütőport, és beleszitáltam a tojássárgájás masszába. Finoman összeforgattam a keményre felvert tojásfehérje habot is vele, míg egynemű nem lett. Sütőpapírt vágtam a forma aljába (szív alakú tortaforma), és beleöntöttem a masszát. 5 percig sütöttem 220 fokon, majd levettem 180 fokra, kb. fél órát sült összesen.

Megfőztem a pudingot, beletettem a csipet fahéjat, és hagytam teljesen kihűlni. Majd hozzákevertem a felvert Hulalából kb. 2 dl-nyit (azaz 2/5 részét).


A joghurtot összekevertem egy hőálló tálban a porcukorral (kb. 4-5 ek.) és a zselatinporral. Meglangyítottam egy kicsit a mikróban, majd hozzákevertem a felvert Hulalából szintén 2/5-öd részét, és hozzáadtam a tisztított, kiválogatott málnát (saját termés, frissen a kertből :D ).


A rétegezés: félbevágtam a piskótát, miután kihűlt, az egyik az aljára került. Utána jött a csokis krém, majd egy réteg babapiskóta (nem kell semmibe sem mártani), majd a málnás krém, és végül a piskóta a tetejére. Az oldalát kevés kihagyott csokiskrémmel kentem meg. Étcsokit olvaszottam kevés olajjal egy müzlistálkában a mikróban, ez került a legtetejére, majd díszítettem kimaradt málnával, tejszínhabbal, aprított mogyoróval és citromfűvel (szintén a kertből). Jó étvágyat :P


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...