Üdvözöllek a gasztroblogomon! Kellemes időtöltést és nézelődést! Becca

2010. szeptember 6., hétfő

Gyros tk pitával

A főzés terén annyira nem jeleskedtem eddig, de a hétvégén (számomra) különleges ételeket sikerült összehozni! Volt egy adag fetasajttal töltött csirkemell sült paradicsommal (andi blogjáról a reci), plusz egy gyros, úgy, ahogy kell! :) Nézegettem Edó gasztroblogját, de kriminális, asszem legjobb volna, ha laminálnám a billentyűzetet, annyira íncsiklandozóak a képek és a receptek! :D No, és ott fedeztem fel a gyros receptjét, és nagyon megtetszett! És mivel most ápdétezünk tesóval, muszáj volt valami finom és kalóraszegényebb menüt találni, így a pitát átalakítottam úgy, hogy teljes kiőrlésű lisztből legyen, olaj helyett olívaolaj, és azt hiszem a többi maradt is úgy, ahogy van (bár a 'cacikit' porból csináltam, de sebaj). Kicsit tartottam a tk. liszttől, mert most használtam életemben először, de nagyon kirááály :D Ízre, illatra kicsit más, de végre ehetünk - mértékkel - egy kis kelt tésztát mi is!

Teljes kiőrlésű pita előkészületei, gombócolás, gyúrás, nyújtás

 Egy kész adag gyros, salátával

      
 A kóstolóember (ő hugi pasija), alatta meg az első 3 kisült pita!


Fetasajttal töltött csirkemell sült paradicsommal

Még 1 gyrosos kép

Pita teljes kiőrlésű lisztből:
50 dkg tk liszt, 1 kk. só, 1 kk. cukor, 2,5 g élesztő (nálam szárított volt), kb. 3-4 dl langyos víz (apránként adagoltam, "amennyit felvesz a liszt" alapon)
Robigéppel megdagasztattam, kelesztettem jó fél óráig a mikróban (mivel ez tuti nem huzatos hely, és legkisebb fokozaton rásegítettem a kelésre 3 percig), majd 8 felé osztottam a tésztát és begombócoltam. Kilapítottam kb. fél cm vékonyra, letakartam egy terítővel, és kelesztettem még kb. 20 percig. Közben előmelegítettem a sütőt kb. 210 fokra, és hármasával sütöttem sütőpapírral bélelt gáztepsiben, 10-15 percig. Levágtam a kalapját, késsel rásegítettem a zsebek kialakítására, majd még frissiben el is kezdtük "lemeózni! :)

Gyros husit ez alapján csináltam: GYROS PITÁBAN
A tzatzikit pedig a poros zacsin található recept alapján, kivéve, hogy csak 1 kígyóuborkát hámoztam és reszeltem bele (1 kígyóubi, 3 dl joghurt, 1 tzatziki poralap)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...