Üdvözöllek a gasztroblogomon! Kellemes időtöltést és nézelődést! Becca

2010. szeptember 27., hétfő

Csirkemájas párnácskák

Jöjjön ma még egy sós is az édes után! :) Olcsó, gyors és finom uzsonnáravaló, egy kis csirkemájas töltelékkel töltött egyszerű levelestészta. Nagyon jó kis levelestészta recik keringenek a neten, ha valaki idegenkedik a boltitól, vagy csak egyszerűen sok szabadideje van, érdemes belevágni, hosszabb folyamat, de ha több adagot csinálunk, a maradékot lefagyaszthatjuk. (én spec. még nem csináltam, de tervben van) Pl. itt van mindjárt Andi blogjáról egy jó kis vajastészta recept: hajtogatott levelestészta (ebből 5 db 60 dkg-os adag lesz, sok képpel, lépésről-lépésre illusztrálja az elkészítési folyamatot).
De én most boltiból csináltam, azzal sincs semmi gond, rengeteg időt spórolhatunk vele :)



Csirkemájas párnácskák

1 adag (50-60 dkg-os) levelestészta

Töltelék:
1 fej hagyma
1/2 kg csirkemáj
pirospaprika
paradicsom/paprika
fokhagyma
só, bors, majoranna
mustár
Az apróra vágott hagymát olajon megdinsztelem, ráteszem a lehártyázott, felszeletelt csirkemájat, fehéredésig lesütöm (wokban szoktam csinálni, ott tuti nem ragad le, és olívaolajjal készítem). Hozzáadom az apróra vágott paprikát, paradicsomot, megszórom csemege fűszerpaprikával (kalocsai rulez!), majd egy nagyon pici vízzel párolom. Ha már megfőtt a máj (nem kell neki sok idő), akkor sózom, borsozom, fokhagymanyomón átnyomom a fokhagymát, beleteszem azt is, majorannát, végül egy kevés mustárral sűrítem (nagyon rövid leven főzöm, hogy ne legyen leveses!).
A tésztát késfok vékonyra nyújtom (1-2 mm), négyzeteket vágok belőle (kb. 6x5 db-ot), elosztom rajta a tölteléket (nekem maradt egy kevés, azt megettem a'la natúr), 1 tojásfehérjét kikavarok kisvillával egy kistálban, és ecsettel megkenem a lapok széleit, mert az jól összeragasztja, összehajtom a lapokat (villával még lenyomkodom a szélét körben), tetejét is lekenem t.fehérjével, majd megszórom szezámmaggal, és előmelegített, forró (220 fok) sütőben sütöm! Fincsi! Kiváló sörkorcsolyának is!

3 megjegyzés:

Gabriella írta...

nyami, nyami

B. Krisztina írta...

Szia Becca!
Köszönöm a díjat, nagyon kedves tőled! Ismerem az oldalad, sőt, rendszeres látogtód vagyok! Sajnos én nem vagyok profi blogszerkeztő...Az oldalad nagyon szuper,könnyen el lehet igazodni. Én is elkezdtem csinálni egy blogot a blogspoton, de nem igazán értek a szerkeztésében...Tudnál segíteni?
Kriszti

Belly írta...

Nagyon finom lehet!

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...